dimarts, de gener 16, 2007

Publirreportatge

La retransmissió per Canal 9 de la presentació del nou McLaren de Fernando Alonso va superar totes les expectatives. Ni en el més funest dels nostres somnis ens imaginàvem la imatge de Paquito Camps entrevistant el pilot només acabar l'exhibició, com si fóra un 'Lluís Motes' més de la casa. La seqüència va ser repetida fins la sacietat, en alguns casos amb so ambient, amb el presi preguntant coses com "¿Qué te ha parecido Valencia?". Un episodi que supera aquell de la ministra socialista fent un speech en l'estrena de l'informatiu de Gabilondo a Cuatro, que al capdavall no deixa de ser, a diferència de Canal 9, una tele privada.

Per a Gerardo Camps el publirreportatge ha costat 1.200.000 euros, dels quals només la meitat -en contra del que s'havia promés- ha estat finançada pels patrocinadors privats. La resta l'ha posat la Generalitat, que és el mateix que dir que tu i jo. A això cal afegir tot el desplegament tècnic de la televisió valenciana, que si ens atenem a la despesa de la visita papal podria doblar la xifra. Però això, clar, serà més complicat saber-ho...

Actualització: Enric Castelló parla de la festa de McLaren al nou blog col·lectiu Bloc pel País. Aprofitem l'ocasió per donar-li la benvinguda a aquest projecte que reuneix les plomes dels germans Castelló -Enric i Rafael- junt amb la de l'escriptor Ignasi Mora per aportar "idees, pensaments i raons per a la construcció valenciana".